Banner van de geïnstalleerde Pomp-AO, verzorgd door onze monteurs bij DeWarmte.
Scrollen

Onderhoud & Service

Zo weet je altijd dat je er lekker warm bij zitOnderhoud en service van DeWarmte

Bij DeWarmte doen we er alles aan om jouw warmtepomp soepel te laten draaien. Daarom krijg je altijd al 2 jaar product garantie, en levenslang storingshulp op afstand.

Ben je op zoek naar nog wat extra zekerheid? Dan kun je ook een onderhoudscontract of onderhoud- en servicecontract afsluiten.

Kies jouw onderhoudscontract

Kies het pakket dat het beste bij jou past
Download de vergelijksheet

Hulp op afstand

0

eenmalig

We staan na aankoop van je warmtepomp bij DeWarmte levenslang 24/7 voor je klaar voor storingshulp op afstand. Zonder extra kosten.

  • Gratis 24/7 servicedesk

  • Gratis storingshulp op afstand

Nog geen Pomp AO? Reserveer nu!

Altijd gratis inbegrepen

Onderhoudscontract

12.50

per maand*

Met ons onderhoudscontract komen we iedere 2 jaar jouw warmtepomp een onderhoudsbeurt geven.

  • Gratis 24/7 servicedesk

  • Gratis storingshulp op afstand

  • Iedere 24 maanden een onderhoudsbeurt

  • Je betaalt geen voorrijkosten bij onderhoud

  • Je betaalt geen arbeidskosten bij onderhoud

Sluit onderhoudscontract af

*Facturatie per jaar

Met garantieverlening

Onderhoud- en servicecontract

23.25

per maand*

Met ons onderhouds- en servicecontract komen we iedere 2 jaar langs voor onderhoud, en betaal je geen extra kosten bij service en reparaties op locatie. Daarnaast wordt je product garantie met dit contract verlengd.

  • Gratis 24/7 servicedesk

  • Gratis storingshulp op afstand

  • Iedere 24 maanden een onderhoudsbeurt

  • Je betaalt geen voorrijkosten bij onderhoud

  • Je betaalt geen arbeidskosten bij onderhoud

  • Je betaalt geen materiaalkosten bij storingen of reparaties (tot €250,-)

  • Je betaald geen arbeidsloon bij reparaties

  • Je betaalt geen voorrijkosten bij storingen die op locatie moeten worden verholpen.

  • Jouw productgarantie wordt verlengd met de looptijd van dit contract. Tot maximaal 5 jaar. Geldig als het contract start binnen de initiële garantieperiode.

Als beste beoordeeld!

Wij zijn beoordeeld als beste warmtepomp leverancier en installateur van Nederland.

star
140+ beoordelingen

Veel gestelde vragen over Onderhoud & Service

Welke garantie zit standaard op mijn geïnstalleerde systeem inbegrepen?

Bij DeWarmte ontvang je standaard 1 jaar installatiegarantie en 2 jaar productgarantie op je geïnstalleerde systeem.

1 jaar installatiegarantie:

De installatiegarantie dekt problemen die direct voortvloeien uit fouten of gebreken tijdens de installatie van het systeem. Denk hierbij aan montagefouten, leidinglekkage of functioneringsproblemen die rechtstreeks te herleiden zijn aan de installatie.



2 jaar productgarantie:

De productgarantie dekt problemen die voortvloeien uit fabricagefouten of defecten in de producten zelf. Dit omvat bijvoorbeeld storingen aan onderdelen van de geplaatste warmtepompen, materiaalgebreken of technische defecten die niet het gevolg zijn van onjuist gebruik of installatie.

Hoe zit het met onderhoud na de standaard garantieperiode?

Na de garantieperiode voeren we eventueel benodigd onderhoud uit tegen de hierboven gespecificeerde prijzen. Je kunt kiezen uit 2 verschillende onderhoudscontracten, het onderhoudscontract en het onderhouds- en servicecontract. Liever geen vast contract? Geen probleem! Je kunt ook kiezen om per onderhoudsbeurt te betalen. Bovenaan deze pagina vind je meer informatie over onze onderhouds- en servicecontracten.

Wat voor onderhoud heeft een warmtepomp nodig/hoe ziet een onderhoudsbeurt eruit?

Onze producten zijn zo veel mogelijk onderhoudsvrij ontworpen. In het algemeen heeft een warmtepomp minder onderhoud nodig dan een traditionele ketel. Daarnaast kunnen we onze warmtepompen op afstand monitoren, waardoor we real-time inzicht hebben in de prestaties en status van jouw systeem. Dit stelt ons in staat om de meeste problemen te voorkomen of gemakkelijk van afstand op te lossen. We raden aan om elke 2  jaar een fysieke onderhoudsbeurt uit te laten voeren. Zo zijn we zeker van een optimaal werkend systeem. Zie hieronder wat je van een onderhoudsbeurt kan verwachten:

  • Een visuele inspectie van de opstelplaats buiten en de randapparatuur 

  • Het, indien nodig, bijvullen van het cv-verwarmingscircuit 

  • Het uitwendig reinigen en visueel inspecteren van warmtewisselaars en de eventueel aanwezige coating/gecoate onderdelen 

  • Het reinigen van de ventilator 

  • Het controleren en, indien nodig, reinigen van condenswaterafvoeren in de warmtepomp 

  • Het visueel controleren van het overstortventiel en de vorstbeveiligingsklep 

  • Het reinigen van, indien aanwezig, de vuilafscheider 

  • Reinigen verdamper buitendeel en het gladstrijken van de verdamper vinnen 

  • Test van het systeem

Wat kan ik zelf doen om mijn warmtepomp goed te onderhouden?

Je kunt zelf een steentje bijdragen aan het optimaal functioneren en verlengen van de levensduur van je systeem door een paar keer per jaar de filters en roosters van de buitenunit schoon te maken, zodat de lucht vrij kan blijven stromen.


Controleer daarnaast de leidingen en isolatie op beschadigingen en zorg ervoor dat ventilatieroosters niet geblokkeerd zijn. Stel de temperatuur slim in om energie te besparen en controleer af en toe de druk in het systeem, waarbij je water kunt bijvullen indien nodig.



Zolang je deze punten in de gaten houdt, draag je bij aan het optimaal functioneren van je systeem en bevorder je de levensduur.

Kan ik naast de installatie- en productgarantie extra onderhoud afnemen?

 Jazeker, ben je op zoek naar nog wat extra zekerheid? Dan is het mogelijk om naast de standaard installatie- en productgarantie een onderhouds- en/of servicecontract af te sluiten.


Hierdoor wordt de productgarantie bijvoorbeeld verlengd van 2 tot maximaal 5 jaar, en worden er geen voorrijkosten of arbeidskosten in rekening gebracht voor oorzaken die niet onder de installatie- of productgarantie vallen. Zie hierboven meer informatie over de onderhouds- en servicecontracten die wij aanbieden.

Kan ik later overstappen naar een goedkoper of duurder onderhouds- en/of servicecontract?

Ja, dat is mogelijk. Houd er wel rekening mee dat voorwaarde voor de garantieverlenging is, dat het product nog onder garantie valt. Indien je overstapt naar het onderhoudscontract verlies je de garantieverlenging, als je later weer overstapt naar het onderhouds- en servicecontract voldoe je niet meer aan de voorwaarde dat het product onder garantie valt. De verlengde garantie krijg je dus niet meer terug zodra je kiest om daarvan af te stappen.

Wanneer moet ik een beslissing nemen over het afsluiten van een onderhouds- en/of servicecontract?

Je kunt ervoor kiezen om het onderhoudscontract direct tijdens het verkoopproces bij de installatie af te nemen, als extra zekerheid gewenst is. Het is echter ook mogelijk om het onderhoudscontract later af te nemen, bijvoorbeeld na afloop van de eerste 2 jaar productgarantie. Je kunt er ook voor kiezen om helemaal geen onderhoudscontract af te nemen. En per eventuele onderhoudsbeurt of servicebeurt te betalen.

Wat zijn de voorrij- en arbeidskosten als ik geen onderhouds- en/of servicecontract afneem?

Als je geen onderhouds- en/of servicecontract hebt en de productgarantie is verlopen, worden er voorrijkosten en arbeidskosten in rekening gebracht als we fysiek langs moeten komen voor onderhoud en/of reparatie. 

  • Voorrijkosten: €125,00 incl. Btw

  • Werkuren in werktijd: €85,00 /uur incl. Btw

  • Materiaalkosten & inhuur materialen: Op basis van nacalculatie

Valt de bestaande gasketel onder jullie onderhouds- en/of servicecontract?

Nee, wij als DeWarmte zijn niet verantwoordelijk voor het onderhoud van de cv-ketel.  De partij die de cv-ketel heeft geïnstalleerd, is verantwoordelijk voor het onderhoud en service van de gasketel. Alleen de systemen die door ons zijn geplaatst, vallen onder onze servicecontracten.

Hoe werkt de betaling van een onderhouds- en/of servicecontract?

De facturatie gebeurt jaarlijks, waarbij je elk jaar vooruit betaalt voor het komende jaar. De prijzen hierboven zijn per maand weergegeven, maar worden in één keer per jaar in rekening gebracht.

Vanaf wanneer gaat mijn afgenomen onderhoudscontract in?

Het onderhoudscontract zal direct ingaan, gezien deze extra zekerheid boven op de standaard garantie biedt kan je deze ook al direct na de installatie afnemen. 

Indien je onder onze oude regeling valt (2 jaar gratis full service, reserveringsdatum voor 15-10-2024) gaat een afgenomen onderhoudscontract na deze periode in.


Wie voert het onderhoud uit?

Wij voeren zelf het onderhoud uit, dit doen wij in heel Nederland. Zo ben je verzekerd van DeWarmte in huis.

Vragen over onderhoud en service bij DeWarmte?

Neem eenvoudig contact met ons op.
Contact
Pomp AO geïnstalleerd